lørdag 29. august 2009

alt e så bra hipp hurra

Heia heia! :)

Som nevnt tiliar så ska vi flytte til Shenzhen nu straks. Vi trudde vi sku flytte idag, fordi de fleste flytta idag, men vi ska flytte imorra, vi :) Det vise seg at det e fleire av oss som ska flytte til denna byen kor vi ska - men eg veit ikke heilt kor mange. Det e ganske mykje stress her om dagan, fordi det e enda en del folk som ikke veit kor dem ska, fordi skolan e treig me å bekjefte plassen demmes. Og det e jo litt kjipt for dem det gjeld. Men sia skolan her i Kina ikke begynne før den 1. september, e det ikke alle som e kommen tilbake på jobb enda.

Men altså, imorra klokka 13.00 går TOGET vi ska ta til Shenzhen i 21 tima. Vi får heldigvis sovekupe. Eg hadde håpa på å få ta tog (det e nån som tar fly), fordi da får vi se så masse av Kina underveis :) Dessuten har veie min eine bag meir enn 20 kg, så det ville blitt bot på flyet. OG eg har to baga, på flyet får man bare ha en kver... (måtte kjøpe en ny bag igår, no chance å få plass til alt i den eine eg har). Anyways... Vi blir møtt på stasjonen av nån fra skolen vårres. Det som e litt dumt e at vi enda ikke veit kordan aldersgruppa vi ska undervise. Vi får ikke vite det før vi kjem dit. Eg e veldig spent på kordan boforholdan kjem til å være... Vi ska jo som kjent (eller ikke kjent for noen), bo på skolens område i leiligheite. Det e vanlig i Kina at læreran bor i leiligheite på skolen. Dermed blir vi sannsynligvis å dele leiligheit me nån andre, men vi får egne rom.

Ellers... Igår va det graduation dinner og graduation party. Vi fikk alle diplom for å ha fullført den teoretiske delen av Teaching English as a Foreign Language kurset. Spiste en go middag. Det va en veldig høytidelig sermoni, va en masse folk der som va viktig. Etterpå va det after party på bar blu i sanlitun, bardistiktet i Beijing.

Idag har eg og André vært litt rundt omkring... vi dro først til the lama temple. Det va ikke så veldig imponeranes, selv om det va ganske fine haga. Så vi dro videre til litt shopping i sanlitun (japanske butikken uni qlo). Også spiste vi en deilig lunch på et utekafe/resturant som hete le petit paris :) fikk en følelse av å være i frankrike. Etter det igjen dro vi til kinas største bokhandel (for tredje gang...) og kjøpte meg ei ny bok. Alt i alt en fin dag :)

Og her kjem som vanlig litt bilda... :)


En slags videosnutt.


Meg på Le Petit Paris :) Eg e flink å bruke hatt for å beskytte hodet mot sola. :)


Min japanske butikk Uni Qlo! Utrulig kul bygning. E bare i glass, fargan kjem av persienna i forskjellige farga.


En liten kinesisk familie i tivoli delen av the lama temple gardens. Vi befinn oss på en liten togtur i lufta rundt området. Så søtt...


En kjempetøff ting for ungan! Dem klatre oppover (en voksen hold fast i sikkerhetstauet) og når dem når toppen får dem ta seg en liten bamse :)


Meire tøft for ungan... Lån støvla og en håv og klatr opp i bassenget for å fange fisk :)


Meg... André som tving meg til å legge ut dettan bilde... Dåkker veit kor vanskelig han blir når han ikke får viljen sin, så ja ja...

1 kommentar:

  1. de der barnetingan kunne vært noe for barnebyen finnsnes! Siste bildet er blitt bagrunnsbilde på mitt skrivebord, takk for den :) Har forresten funnet byen dokkers på google-earth, stort og tettbygd!!men mange parker og grønnarealer.

    SvarSlett